Poznaj NEPAL
Biuro Podróży Nepal

Dzień 8: widoki na Makalu

Odcinek 8

Po dwóch nocach spędzonych w Dingboche wyruszyliśmy wyżej. Dzisiaj otaczały nas onieśmielające widoki. W drodze do Lobuche szliśmy rozległą doliną. To właśnie stąd mogliśmy zobaczyć Makalu – 8485 m n.p.m. – piątą najwyższą górę świata. Doszliśmy do małej osady Thukla (4620 m n. p. m.), gdzie po małym lunchu doszliśmy wyczerpującym podejściem na przełęcz Thukla Pass 4800 m n. p. m.

Na przełęczy Thukla zobaczyliśmy wiele czortenów, pomników, tablic upamiętniających zmarłych himalaistów. Miejsce nadzwyczajnie fotogeniczne, a zdjęcia z tej przełęczy będą hitem wśród naszych fotografii. Stąd doszliśmy przepięknym łagodnym szlakiem do Lobuche, które leży na wysokości 4910 m n.p.m. Wioska leży u podnóży góry Lobuche Peak (Lobuche East 6090 m n.p.m., a Lobuche West 6135 m n.p.m.) – który jest również szczytem wspinaczkowym. Po dojściu do Lobuche, zakwaterowaniu i po krótkim odpoczynku weszliśmy na pobliską morenę lodowca Khumbu, ok. 200 m wyżej.

Ogrom tego cielska lodowcowego zaparł nam dech w piersiach. Wiele małych czortenów zbudowanych przez turystów z kamieni zebranych po drodze czyni to miejsce bardzo wzruszającym. Cała droga zajęła nam niecałe 6 h.